JaDi La PenGikutKu...

Friday, January 22, 2010

Ambil Kesempatan...

SAlam..

Tajuk entry kali ni, sikit menyentuh hati aku... kat mana2 pun, perkara ni selalu jadi... ntah la dah macam jadi satu kemestian lak...

orang yang tak byk karenah, tak banyak cakap, selalu jadi mangsa, bole la nak kata mangsa keadaan... tapi, tak patut untuk buat kerja... kerja kat mana2 pun... usah kata kompeni swasta je, bukan kompeni, keje gomen cam aku ni pun ada, tapi, yang sakitnye, kalau tempat islamik cam kat tempat aku ni...

bile ada sorang yang baik hati, sebenarnya tak la baik hati sangat, cma dia malas nak bising, malas nak kata tidak boleh, jadi la mangsa.. kite nama kan mangsa M, dan yang menyuruh P...
bile si M ni tak byk soal, si P pun mula la tunjuk taring, awas bukan taring drakula... hehe... tapi kesian si M yang selalu kena je buat keje2 P... si P ni pulak memang la suke ambil kesempatan... asal ada kesempatan, dia lebih suka mengarah, harap dapat jadi bos, tapi tak kesampaian, dapat jadi kerani je.... hehe...

aku pun suka gak ambik kesempatan, tapi aku tak la cam si P, yang suka kenakan M... aku cuma suka ambik kesempatan bila ada kesempatan untuk aku berjaya.. hehe.. sebab aku belum cukup berjaya.. tapi, aku bukan tak tau bersyukur... syukur Alhamdulillah dengan kehidupan sekarang...

moral of the story, jgn la suka ambik kesempatan ke atas orang yang lemah.. buat la keje sendiri... jgn suka lepas tangan kat orang lain... moga2 aku dpat ingatkan diri aku supaya tak kenakan orang, agar aku dapat selesaikan keje aku yang melambak ni sendiri, tanpa mengharapkan orang lain..



~~ANIM~~
wish u were here...

1 comment:

  1. betul tue.. mmg klu kite nie baik, org cepat jer nak ambik kesempatan.. mmg kena pandai2 bawa diri kan..

    btw, salam kenal.. dan salam ziarah..

    ReplyDelete