JaDi La PenGikutKu...

Tuesday, February 8, 2011

ada sendu di hati

Assalam...

lama sungguh tak menulis... sibuk.. yang betul2 sibuk, walau pun masih sempat berkebun.. mesti dahhh.. hehe...

tapi sesungguhnya, aku memang too busy...

n3.. cam sedih je.. enterprem je.. hehe... bile cakap pasal hati, semua orang akan pikir utk di jaga... hati sama perasaan, perasaan sama ngan feeling.. tapi bukan perasan... hehe...

2 tahun lepas.. ada yang membuat aku sering menangis... bukan mencari simpati, sekadar meluah perasaan... sebaik mendapat keputusan MRI dari pakar di hospital selayang.. aku rasa, seluruh kegembiraan ku di tarik, di renggut tanpa ada belas kasihan... Y aAllah.. ku rasakan berat sungguh ujian ini... lepas itu, satu persatu ujian aku lalui...

dulu.. setiap kali mendapat khabar kawan2 mengandung.... aku akan menangis.. sebak, sedih.. walaupun aku hulurkan ucapan tahniah pada mereka, tapi hati aku, menangis, dan air mata sering bergenang di hujung mata.... kolam air ini bagai menanti masa untuk melimpah.. ramai pula kawan2ku yang mengandung.. syukur, rezeki mereka..

aku sujud, serahkan seluruh hidup pada yang Esa... aku penuhi hidupku dengan ayat2 Allah.. minta Allah tenangkan hati ku... Alhamdulillah... aku dapat terima kenyataan... syukur, aku dikurniakan 3 orang cahaya mata, berbanding insan lain, yang langsung belum di beri rezeki itu dari Allah... syukur...

Ya Allah, ampunkan aku kerana lalai dan tidak bersyukur dengan nikmat yang Kau berikan... Ampunkan aku Ya ALlah...

Alhamdulillah.. selepas itu aku dapat menerima berita2 gembira itu dengan hati terbuka, dan ucapan2 tahniah dari ku selepas itu kembali tulus dari hati...

tapi... hari ini, aku dapat khabar, kawan2 lama, ramai yang mengandung lagi... yang tua2 dari ku... pun sama.. aku bakal ke 34, tapi, dah tak mampu mengandung lagi... muda lagi, Allah tarik nikmat itu, dan tetiba jauh di sudut hatiku mula tersentuh kembali.... Ya Allah ampunkan aku... kembalikan ketulusan itu dalam hati ini.. Ya Allah... ampunkan aku ya Allah.... tunjukilah aku jalan keindahan itu Ya Allah.. Ampunkan aku Ya Allah....Allahuakbar...

~~ANIM~~wish u were here...

No comments:

Post a Comment