JaDi La PenGikutKu...

Thursday, August 27, 2009

MuSyKiL...

Salam...

ada something yang memusykilkan aku... sikap manusia..

dulu terjadi pada aku, tanpa berdamping ngan aku, seseorang tu mampu menilai kerja2 aku.. tak perlu kerja satu bahagian ngan aku, dan tak perlu terlalu rapat ngan aku dia bole menjaja cerita tentang kerja2 aku... logik ke?? aku pikir dia sebenarnya cemburu kot dengan kelebihan aku...(perasan ada kelebihan.. hehe) tapi, aku memula pelik bile orang tu mampu menilai aku padahal aku tak pernah pun rapat ngan dia, sekadar kawan satu bangunan...

bile kat tempat baru ni, ada lak cite lain.. ada sorang staff (H) ngan sorang staff lagi ni (E), H menilai yang bukan2 juga tentang E.. aku tak la berapa kenal2 ke dua mereka ni, tapi, pada aku, walaupun aku kurang suka ngan perangai seseorang, tapi be professional la kan.. bile kat pejabat, kerja tetap kerja.. so, bile si H nak bagi apa2 yang sepatutnya bagi pada E, aku la jadi posmen, memula aku tak tau, aku ingat aku ni batu loncatan ketika E tak ada di tempatnya... rupa2nya, H memang tak nak bercakap ngan E...

Pelikkan.. perangai manusia... ntah la... dan tadi, si H letak satu dokumen untuk bos sain di hujung meja E... tanpa memberitahu E.. E tanya pada aku selepas H keluar, bole tak kalau E buat tak tau, dan bile bos tanya, E kata tak de pun H cakap, aku ngan selamba berkata, sesekali perlu... biar misscommunication tu selesai... tapi tak patut la, sebab kalau benda tu urgent bermasalah la pulak... hehe... so, E cakap kat aku.. thank you for understanding... hmm selalu aku jadi kaunselor ni, nak kena tukar post la pulak, jadi kaunselor la pulak.. hehe (perasan)..

No comments:

Post a Comment