JaDi La PenGikutKu...

Thursday, February 4, 2010

Sambungan buku nota kecil

Salam...

Tip 3 : Layan setiap keperluan suami dengan saksama terutama keperluan seksual. Bagi suami, hubungan seks adalah bukti dan kaedah mengeratkan kasih sayang yang penting.

alamak.. malu nak cakap bab ni.. tapi, lumrah berumahtangga, itulah juga antara kebahagiaan.. macam2 cara kite bole buat untuk layan suami, layan, makan minumnye... apa dia nak makan, dia nak minum, tanya dia dulu.. kalau bole masak apa yang dikehendaki, tapi, make sure ada barang dalam fridge, jgn lak dia minta masak benda yang tak de dalam rumah, tapi, jgn la bising2 kat hubby kalau barang tu tak de, cakap elok2, suh dia bagi idea lain, atau minta tolong dia gi beli.. bole kan banng????? Sayang abang.,...


Tip 4 : Fahami karenah suami dan banyak bersabar. Gunakan gerak hati yang sedia ada dalam diri wanita bagi memahami kehendak dan pengharapan suami tanpa pelu di sebut.

rasanya kite orang perempuan ni sedar akan kelebihan yang Allah bagi pada kite, kekadang (tak selalu) kite bole baca apa yang suami kite nak, so, gunakan firasat tu, tapi, kalau tak betul kite cuba pikir sebaiknya... memang orang lelaki ni banyak karenah, sebenarnya dorang ni manja, lebih dari anak2.. so, kite kena banyak bersabar ngan karenah dorang ni... banyak pahala nya.. Insya Allah...

Tip 5 : Didik suami berkenaan apa yang anda harapkan secara hikmah. Ada kalanya anda perlu berpesan kepada suami sehingga 200 kali untuk dia faham dengan jelas. Sabar apabila memberi pesanan kepada suami.

KAn dah cakap tadi, suami ni manja lebih, macam mana kite berpesan ngan anak2, cam tu lah jugak kite berpesan ngan suami.. hehe.. tapi, kena perhatikan jugak, suami suka tak bile kite selau berpesan2 banyak kali.. tapi, kalau suami kite bukan jenis yang pelupa Alhamdulillah, syukur dengan apa yang di beri oleh ALLAH... aku selalu gak berpesan, tapi nak mudah sekarang aku pesan ngan sms.. teknologi.. hehe.. bole ke hah?? tak derhaka kot cam tu...


Tip 6 : Berhias dan pastikan anda sentiasa kemas menawan untuk suami. Bincang dengan suami cara penampilan yang dia gemari. Lakukan mengikut kehendaknya.

aku tak suka make up... tak pe ke?? kat umah pun aku tak pandai nak make-up2 ni.. tapi, aku akan pastikan aku tak macam serabai... aku kena bersih dan kemas selalu, kecuali time bangun tido.. hehe... bile nak gi opis pun selalu aku suruh abang yang pilih baju, kalau abang tak de idea, aku bagi idea, dan tanya dia boleh tak?? kalau dia kata ok, baru aku pakai, dan sudah pastilah, cari basic kaler yang sama ngan abang...

4 tip aku bagi hari ni, tapi, tolong ye kenkawan aku tak berniat nak ngajar sesapa.. aku cuma nak share... mudah2an kite sesama mendapat berkat..



~~ANIM~~
wish u were here...

1 comment:

  1. Assalamualaikum my beloved mami....thanx so much to mami,kerana mami sudi share segala ape yg mami tahu tntang rumah tangga sesebuah keluarga....insyaallah tam akn fahami,dn akn berubah tuk menjadi isteri yg solehah dn taat kpd suami nya....love u much mami...
    mwuahh mwuahh mwuahhh....

    ReplyDelete