JaDi La PenGikutKu...

Friday, December 4, 2009

Salam...

lamanye tak menaip ruangan ni.. bz, yang membuat aku tak menyempat meluang masa utk mencurah rasa luahan hati ni...

8 nov, aku dapat anak buah lelaki.. ada aku tulis, sebelum ni.. 19 nov, cukup 11 hari hayatnya di dunia, mama dan papa Ammar decide untuk mencabut wayar yang membantu Ammar bernafas.. lebih kurang sejam saja dia mampu bertahan tanpa mesin.. Ammar pergi menemui penciptanya.. Lebih seminggu je Ammar di pinjamkan pada kami.. aku yang melihat, mama nya menanggung.. dari awal, mereka nampak cukup tabah, aku yang teresak.. sampai di tanah perkuburan, saat Ammar di masukkan ke liang.. papa dan mama Ammar tak mampu lagi menahan air mata, berguguran airmata keduanya.. apa lagi aku, tambah sayu saat itu.. Ammar, pergilah sayang... pulang pada Pencipta mu.. nantikan mama dan papa mu di sana.. kau insan suci, yang tak punya dosa walau sekecil kuman.. pergilah kau dengan tenang, mama akan iringi dengan ayat suci hadiah buat mu di sana....( anak2 buahku panggil aku mama gak..)

mula dari itu aku jadi tak mampu menulis, setiap kali nak menulis, terbyang wajah mulus Ammar yang tak berdosa itu.. putih suci.. ayah mertua ku (atok Ammar) masukk ketika Ammar dimandikan bagi tau aku, "'putih nim, bersih muka dia... sayu ayah tengok...'" makin sedih aku di buatnya..

rindu utk melawat blog kenkawan... rindu utk berblog.. dah ujung2 tahun ni aku sibuk sesangat.. cuti2 lecturer yang nak di update dalam system, mana yang di carry forward, mana yang nak masuk salam emas (golden handshake).. pastu kursus lagi.. bersusun program yang aku harus ikut.. mana conference lecturer yang aku harus confirmkan tempat dan pendaftaran, tempat tinggal dorang lagi.. lecturer luar nak balik kampung la.. sume nak kena buat, tu yang buatt aku tak sempat nak menulis panjang dalam blog.. ni sebab ada laptop along yang berbroadband kat umah.. sementara ada depan mata, pakai je la kan.. esok aku citer pasal raya haji kami... ngantuk dah, tgk anugerah skrin, yang tak berapa best( sebenarnya aku tak berapa minat tgk siri anugerah2 cam ni).. layan bebudak ni yang nak tgk.. so, layanzzz... ok..


~~ANIM~~
wish u were here...

No comments:

Post a Comment