JaDi La PenGikutKu...

Thursday, December 24, 2009

Tahun Baru Hijrah

Salam...

Rasanya belum terlambat untuk aku ucapkan Selamat Tahun Baru.. Tahun baru hijrah.. membawa penghijrahan dalam hidup kite.. mudah2an tahun baru ni memberi lebih banyak manfaat dari tahun2 sebelum ni...

ada yang kesal... petang tahun baru tu, orang sume sibuk ngan sukan sea, pasukan negara bertanding petang tu.. membuatkan ramai yang terlupa untuk membaca doa akhir tahun dan awal tahun sebelum dan selepas maghrib.. ramai umat islam lupa dengan satu tanggungjawab yang cuma datang setahun sekali.. bukanlah wajib.. tapi, moga kite sesama dapat keberkatan dalam menempuh kehidupan dalam tahun baru ni..

sesama kite berdoa agar kite mampu menjadi muslim terbaik tahun baru ini... setahun meningkat usia kite.. kalau ikut, tahun hijrah, umur kite tua setahun dari umur kite dalam tahun masihi....

hari ni keputusan PMR keluar.. seorang anak buah aku ambil keputusan.. aku berdebar dari pagi tadi, anak buah yang duduk di kelantan... kul 12 tgh hari aku call dia.. syukur.. Alhamdulillah.. Abang Ngah Zikri dapat 5A 2B 1C.. syukur.. antara yang cemerlang dalam keluarga kami... aku ucapkan tahniah, airmata dah pun bergenang... hari tu adiknya Arbaiyah dapat 5A dalam UPSR.. dan seorang lagi anak buah Ayong dapat 4A 1 B dalam UPSR..

Ya allah, moga ini lah permulaan untuk kami mengubah kehidupan keluarga...




~~ANIM~~
wish u were here...

No comments:

Post a Comment