JaDi La PenGikutKu...

Saturday, October 15, 2011

Rindu....

Salam....

Rindu...

lamanya tak jenguk, tak buka dan tak update... hati ini rindu pada blog ku yang tak canggih cam blog kenkawan ku yang lain.. bile ada masa, aku selalu jenguk blog kenkawan, takat jenguk je.. baca entry dan kabar terbaru mereka...

Rindu...

aku sibuk.. terlalu sibuk... dan kekadang jadi hilang mood utk menulis di blog, walau kekadang tu ada idea... tapi, malas sebab penat memikirkan keje yang melambak.. ye la nama pun keje.. kalau habis keje, aku tak leh keje dah la... kan??

Rindu...

hish.. dari tadi dok rindu, rindu je.. apa yang di rindu tu?? hehehe.. aku rindu pada macam2 perkara.. first, aku rindu pada blog simple aku ni.. rindu nak bercerita.. rindu nak menaip.... nak mengarut... nak bergossip.. hik hik...

Rindu...

rumah kat kg dah siap.. cuma laman luar je masih dalam proses.. mak... mak dah balik tinggal menetap di kampung semula dari sebelum puasa hari tu.. sedih, sian kat mak, kena siapkan sahur dan juadah berbuka sendirian... minggu akhir puasa, aku balik ambik mak, sebab mak ada temujanji kat hospital selayang... ohh!! lupa plak... sapa yang teman mak kat kg... Alhamdulillah.. segala yang Allah atur itu ada hikmahNYA... baiwan berhenti ngan TM, kerana dah tak banyak order, dan makin byk syarat utk teruskan keje.. so, sebelum balik ke kg, baiwan dan mak berusaha utk dapatkan semula tanah ladang di kg.. Alhamdulillah.. dapat semula kami usahakan semual, so, baiwan decide, balik ke kg dan jaga mak di sana.. Syukur Ya ALlah.. denga setiap aturan hidup dari MU.....

Rindu...

so, dah tentu la kami anak beranak cukup terasa ketiadaan mak.. selalu rindu kan mak.. so, kalau dulu, seminggu topup hp ku cuma rm 10, paling byk, rm20, sekrang pernah menjangkau ke rm50.... aku telefon setiap hari, memula aku cakap, pastu si kecik syafi dah tentu panjang lebar, sampai hujung jarinya terluka sedikit pun nak tepon tokpah gakss... huhuhu... tak apa... aku rela...

Rindu...

Raya lepas, giliran kami semua berkumpul dan beraya di kg kami.. fuh.. seronok nya... byg kan di rumah kami waktu itu.. 7 anak mak, 7 menantu mak, dan 22 orang cucu mak berkumpul... setiap detik amat berharga bagi kami.. setiap detik, ada sahaja gurauan dan sembang kosong, usik mengusik... posing sudah tentu... best sangat... dan raya ketiga, kami semua berangkat ke destinasi masing2... dengan membawa seribu satu macam perasaan, gembira, bahagia, dan yang pastinya RINDU mula bertaut kembali di hati kami semua....

Rindu...

rindu pada kenkawan.. sekarang aku tengah arrange satu lagi reunion utk batch aku di kg... semua yang lahir di tahun 77... tak lama dah pun.. ujung bulan nov je lagi...fuhh.. harap2 berjaya dan terubat rindu utk berjumpa kawan2....

Rindu...

kalau kire macam2 aku rindu... semalam.. tgh pening ngan keje... aku buka youtube.. saja taip word RIndu.. jumpa la pulak lagu, Puan Sri Saloma..- Mengapa Di rindu... best lagu tu... layan... jiran2 meja, dah berbunyi, ni apasal retro sangat pulak.. lagu lama tu... layan jiwang karat....

Rindu....

tak nak dah la citer pasal RIndu.. nak sampaikan cerita... Last month, aku pegi ke O&G Hospital Selayang, utk sekali lagi konfemkan aku dah sihat, dan fibroidku dah hilang tanpa aku tahu kemana pergi nya.. dan Syukur Alhamdulillah... konfem, dan aku di discaj dari klinik pakar O&G hospital Seyang... ALHAMDULILLAH....

yg pastinya, sebenarnya aku amat rindu untuk berblog....

~~ANIM~~wish u were here...

No comments:

Post a Comment