JaDi La PenGikutKu...

Tuesday, May 8, 2012

Quality Award

Salam...

Semalam.. lepas lunch.. kami dapat email... peer evaluation for quality administrative Staff...

ntah bile quality day untuk tahun ni kami pun tak tahu, tapi yang pasti, quality day tahun ni agak lewat dari biasa...

aku nak cerita pasal calon2 quality award, yang kami harus vote setiap tahun... yang bestnye kan, calon tu sendiri bole vote diri sendiri untuk menang awrd.. best kan???

aku jarang ambik port pada sesapa yang di senarai pendekkan, sebab kekadangn yang aku tgk, mereka ni, ada yang bagus, ada yang sombong tak menentu hala... biarlah.. kadang2 bukan sombong, tapi cuma kenal muka, tahu yang kite sama tempat keje... jadi kurang mesra la...

yang buat aku rasa teruja nak bercerita kali ni... lepas aku jelajah semua nama calon2 mengikut kategori grade masing2... ada la 2 orang dari calon nya... aku cukup kenal, selama aku keje kat sini... hampir 16 tahun... aku amat pelik, department tu dah tak ada yang berkualiti lagi ke,sedangkan yang aku tahu, ramai staff di department tu....

atau apakah mereka hanya pilih calon yang kerjanya berkualiti, tapi, hubungan sesama manusianya langsung tak berkualiti, tutur bicaranya sering membuat orang terasa hati... etika mereka sering di perkatakan... memang buat aku rasa pelik...

tgh2 menaip, my beloved ustazah datang, dia kata bole ke buat semua ni... aku kata, sekadar rasa hati... dan time2 tu jugak macam datang satu bisikan... mungkin panel yang mencalonkan mereka, mahu mereka berubah... bile mereka di calonkan, mungkin akan datang satu bisikan, membetulkan diri, hati dan rasa mereka.. menjadikan mereka insan yang lebih berkualiti.. sapa tahukan?? niat panel yang memilih... dan apa lah salahnya kite doakan mereka berubah..

tu yang best berbaik ngan ustazah yang selalu husnuzon dan baik hati... kehadiran dia pun dah cukup memberi hidayah pada aku... Alhamdulillah, terima kasih pada Allah kerana beri aku petunjuk dan membuat aku terfikir yang baik2 belaka...


a.k.a ~~ An apology doesn't always guarantee forgiveness.. Especially if it's for the same mistake over and over again.

~~ANIM~~ wish u were here...

No comments:

Post a Comment