JaDi La PenGikutKu...

Monday, January 9, 2012

apa yang baru???

Salam..

diam tak diam, dah sembilan hari kite kat tahun 2012.. ikut kan inilah tahun baru dalam Masihi, yang di sambut meriah seluruh masyarakat dunia.... masa di awal tahun hari tu, bile ada orang mengucap selamat tahun baru, ustaz aku menyebut, kite dah sambut lama dah... bile orang bertanya semula, aku katakan, sebagai seorang islam, tahun baru kami adalah di bulan Muharram 1433 iaitu di hujung NOvember 2011 yang lalu...

hish aku ni, dah sembilan hari baru nak citer pasal tahun baru... huhuhu... apakan daya, aku terlalu bz, sampaikan nak menaip dalam blog ni pun payah sangat... baca blog pun sekali lalu je... hari ni pun, belum habis mengupdate attendance para akademik di opis aku ni.. macam2 karenahnya.. alasan yang di terima pun pelbagai...

bile tahun baru, semua orang sibuk ngan azam baru, aku selalu tertanya, perlu ke kite pasang azam baru setiap kali kite melangkah ke tahun yang baru.. kenapa tidak kite kekalkan niat yang baik, dan perbaiki diri sepanjang masa... tak perlu tunggu tahun baru.. bukan apa, kite dah ada niat, tapi, kite tangguhkan, dan kite tak tahu apakah kite akan sampai ke tarikh itu.. ish.. macam zuhud sangat la plak aku... hehehe....

sejak azam aku yang hampir tercapai tidak tercapai pada tahun 2010... aku tak mahu ada apa2 azam, cuma aku niat, nak terus perbaiki diri dalaman dan luaran... aku tak mahu berazam apa pun.. sebab.. bile kite tak dapat apa yang terlalu kite nak, dan terlalu mengharap, kite akan kecewa yang teramat...

tapi, pada kenkawan yang nak tanam azam baru.. sile kan.. elok ada azam, at least kite ada matlamat yang nak kite capai untuk kehidupan kite sendiri.. hehehe...

so, apa yang baru?? apa yang baru ye?? kalau ikutkan aku.. yang baru cuma gaji baru.. sebab pentadbiran kami mengguna pakai SBPA yang di beri kerajaan.. so, pelarasan nya bermula januari 2012 in.. itulah yang baru pada aku pada tahun baru ini.....

moga dengan kenaikan ini, kite akan juga meningkatkan mutu kerja kite sesuai dan selaras dengan apa yang kite perolehi... dan aku mohon jua pada yang MAha KUasa... moga hidup kami terus di berkati...


p/s : gaji belum dapat yang baru.. barang2 di kedai semua sudah ada harga baru... huhuhu... itulah kehidupan...


~~ANIM~~wish u were here...

1 comment:

  1. tahun ni
    masuk thun ke 5 aku takde azam
    huhu
    sedih tak?!
    tapi nak sedih ape..
    azam takde tpi wishlist berjuta..
    ahahaa

    ReplyDelete