JaDi La PenGikutKu...

Friday, November 25, 2011

25 Nov 1996 - 25 Nov 2011

Salam....

hari ini... 15 tahun yang lalu, aku mulakan langkah dengan niat mencari rezeki, pengalaman dan ilmu di sini... meninggal kampung halaman tercinta, dengan niat sesuci hati ku.... (fuh!! statement)

cukup sudah 15 tahun aku berkhidmat di sini... sudah tersurat, rezeki ku disini.. segala bentuk rezeki, Alhamdulillah.. di sini, aku bertemu jodoh seorang lelaki yang baik dan bijak... di sini, aku membesarkan anak2.. di sini juga aku berpeluang berbakti membalas budi mak bapak menjaga aku dari kecil...

Alhamdulillah....

ada kawan tanya.. kau tak rasa penat ke??? So far, aku rasa seronok.. sebab tu aku mampu bertahan selama 15 tahun... banyak kenangan, pahit manis, aku lalui... dan yang pasti lebih banyak yang manis, sebab itu aku masih kekal di sini... Alhamdulillah..

dan di sini, aku berpeluang menimba pelbagai jenis ilmu, ilmu dunia dan paling bererti ilmu akhirat... ALhamdulillah... semua itu untuk aku perbaiki diri aku, dan yang mana mampu aku berkongsi dengan kawan2...

15 tahun, kalau di kire, inilah umur pertengahan remaja, tengah meningkat segala perasaan ingin tahu dalam hidup... dan sesungguhnya, masih banyak yang aku belum tahu hal dunia dan akhirat.. yang ingin aku tahu seterusnya...

dan ikut kata my beloved ustazah, Ustazah Siri Aufa... aku seharusnya dah banyak manghafal surah2 lazim, dan aku sebenarnya, baru memulakan langkah, dan aku sedang mengajak anak2ku turut serta, supaya anak2ku tidak ketinggalan dan tidak sejahil aku....

Ya Allah, kau berkatilah hidup aku, berkatilah rezeki ku, berkatilah ilmu KAu yang aku cari ini, tambahkanlah iman dan taqwa dalam hati ini, agar aku mampu menjadi muslimah solehah untuk ibu bapaku, suamiku, anak2ku dan seluruh hidup keluarga ku... Amin Yarabbal Alamin...


~~ANIM~~wish u were here...

No comments:

Post a Comment