JaDi La PenGikutKu...

Tuesday, November 15, 2011

dah bertambah....

salam...

semalam balik je dari educare, syafi sibuk bercerita.. tunjuk surat yang dia dapat... "mama, syafi nak masuk 5 years dah".. too excited... syafi hulur surat yang di beri.. esok, (hari ni) syafi akan mula di kelas 5 tahun.. kelas dandelion... abg zahir pulak excited sebab itulah kelas dia masa 5 tahun dulu...

ok.. kalau dah masuk 5 tahun, apa yang syafi kena buat?? aku tanya pada dia.. "syafi tak bole minum susu dalam botol, kena minum susu sikit je dalam cawan je, syafi tak bole pakai pampers lagi masa tidur...".. lagi?? dia diam je.. lagi, syafi kena belajar selalu sebab syafi dah makin besar, tak bole la asyik lukis je.. tau apa dia jawab?? " alaaaa.. syafi kecik lagi la mama..".. aduh!! bertuah anak sorang ni...

tak pe lah, sikit2 ok lah, tu pun aku bersyukur, at least syafi dah kenal huruf2.. dan dah boleh tulis huruf2 ikut urutan yang betul, cuma berterabur huruf besar dan kecil je... Alhamdulillah..

kakak ngan abang pulak, Alhamdulillah, meningkat sikit markah mereka.. kedudukan tak penting... tahun ni abang zahir cuma naik pentas untuk ambik hadiah kedatangan penuh, itu pun yang di target dari awal tahun... hadiah utk subjek tak ada tahun ni, tak apa la... aku terima, sebab dia pun terlebih melukis je tahun ni.. kakak walaupun tak pernah naik pentas, aku syukur sebab setiap markah peperiksaan dia ada peningkatan.. Alhamdulillah.. moga dia terus berusaha sebaik mungkin untuk hadapi peperiksaan besar yang pertama bagi dia tahun depan, UPSR dan PSRA... aku yang dah menggelabah, bole?? huhuhu...

aku kena bagi tuiseyen lebih la utk kakak mulai sekarang.. bukan hantar dia ke kelas tuisyen, tak mampu la... aku yang kena bagi tuisyen.. kena baca buku la plak.. adoi!!!

apa pun.. doa aku siang malam, biarlah anak2 ku berjaya, dan mampu ubah kehidupan mereka... aku cuma akan berterusan begini.. tak ada peluang utk ubah kehidupan aku.. yang aku perlu ubah cuma, jadi lebih sabar, lebih tekun, lebih baik, lebih solehah, dan lebih segala2, cuma tak nak lebih berat badan je.. hehehe... dan aku doa juga agar anak2 aku jadi insan yang soleh dan solehah... yang bole aku harap membantu aku bila aku sudah tiada lagi... AMIN...

bile anak2 semakin meningkat usia, aku juga semakin berusia(ceh! tak nak cakap tua tu, huhuh)... dan aku harap aku jua semakin matang menilai dan membuat keputusan hidup... makin byk ilmu yang aku dapat, ilmu dunia dan akhirat semestinya... bertambah amalan... AMINNN....

salam....


~~ANIM~~wish u were here...

No comments:

Post a Comment